معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دو سال گذشته تأمین آب پایدار از مهم‌ترین اولویت‌های این استان بوده است.
کد خبر: ۱۴۳۵۹۴۵
نویسنده ابوالفضل شمسی

 

به‌گزارش روابط‌عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری؛ علی حیدری روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان تأکید کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های آب‌رسانی و سد غدیر باباحیدر امروز آب آشامیدنی پایدار ۶۰ درصد مردم این استان تأمین شده است.

وی افزود: هم‌اکنون تکمیل طرح‌های آب‌رسانی در دست اجرا با هدف تأمین آب پایدار و رفع کامل این مشکل از دیگر اولویت‌های چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

حیدری در خصوص روند اجرای نهضت ملی مسکن در چهار محال و بختیاری تصریح کرد: سیل و برف سنگین سال گذشته و افزایش نرخ بیمه ساختمانی و نرخ تسهیلات در سال‌جاری از علت‌های تأخیر در روند اجرای این طرح است.

وی با اشاره به تأمین ۸۰ درصد زمین‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این استان در خصوص تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای نهضت ملی مسکن از جمله استان‌های برتر کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری به شناسایی و تأمین یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار زمین مورد نیاز در حاشیه شهرها و روستاها در این استان اشاره و اضافه کرد: انتظار است با تأمین این زمین‌ها به‌زودی شاهد اُفت قیمت و تورم در بحث زمین باشیم.

وی در خصوص وضعیت راه‌های چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به حجم طرح‌های مرتبط با مسکن می‌طلبد مجموعه راهداری و مجموعه راه و شهرسازی همانند گذشته ادغام شود تا کارها سرعت‌ گیرد.

حیدری تأکید کرد: ۸۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری کوهستانی بوده و به‌همین علت راهسازی در این استان بسیار سخت و هزینه‌بر است.

وی با اشاره به وجود ۴۵ تونل در چهارمحال و بختیاری افزود: هرچند ممکن است جاده‌های روستایی داشته باشیم اما خیلی از آن‌ها خاکی است و برخی دیگر از جاده‌های شهری نیز از استاندارد لازم برخوردار نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با تمام تلاشی که برای حذف نقاط حادثه‌خیز، اصلاح شیروانی‌ها، روکش و سایر موارد انجام می‌شود اما توان انجام فعالیت‌های زیرساختی بیش از این در حوزه راه‌ها وجود ندارد.

حیدری در خصوص راه‌آهن چهارمحال و بختیاری یادآور شد: طرح‌های اتصال این استان به راه‌آهن و اجرای تونل از جمله مهم‌ترین راهبردها برای ارتباط استان به فلات مرکزی است.

 

در این آئین خدایار باقری به‌عنوان سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات حسین‌علی مقصودی مدیرکل سابق قدردانی شد

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها